CDA z 19 mln zł zysku netto. CDA Premium ma 447 tys. subskrybentów
W ub.r. firma CDA osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 13,3 proc. do 68,62 mln zł oraz zysku netto z 16,34 do 19,04 mln zł. Na koniec ub.r. z usługi CDA Premium korzystało 447,3 tys. subskrybentów, prawie dwa razy więcej niż na koniec 2019 roku.
Całoroczne przychody CDA ze sprzedaży subskrypcji zwiększyły się z 57,04 mln zł w 2020 roku do 65,72 mln zł w ub.r., a ich udział w łącznych wpływach firmy - z 94,21 do 95,78 proc.
Usługa CDA Premium na koniec ub.r. miała 447,3 tys. subskrybentów, wobec 348,6 tys. rok wcześniej i 231,7 tys. na koniec 2019 roku. W sierpniu ub.r. w ramach usługi wprowadzono opcję CDA TV ze streamingiem ok. 90 stacji telewizyjnych. W poszerzonym wariancie usługa jest o 4 zł droższa, kosztuje 23,99 zł miesięcznie.
- W drugiej połowie roku prowadziliśmy intensywne działania mające na celu dostosowanie aplikacji CDA TV do poszczególnych urządzeń. Jest ona dostępna w najpopularniejszych modelach telewizorów Smart TV wszystkich największych producentów oraz na urządzeniach z systemami Android oraz iOS. Nawiązaliśmy także współpracę z Amazon - aplikacja CDA jest preinstalowana wśród promowanych pozycji na głównym ekranie przystawek Amazon Fire TV - wyliczył prezes CDA Jarosław Ćwiek w sprawozdaniu spółki.
W raporcie zaznaczono, że aplikacje firmy zostały pobrane ponad 10,5 mln razy. Natomiast liczba filmów i seriali dostępnych w CDA Premium na koniec ub.r. sięgnęła 10,1 tys.
Z kolei wpływy z reklam emitowanych przy darmowych treściach na portalu CDA.pl zmalały z 2,46 do 1,7 mln zł.
Koszty operacyjne CDA zwiększyły się słabiej od przychodów - o 11,3 proc. do 44,99 mln zł. Zdecydowana większość do wydatki na usługi obce (czyli m.in. licencje do oferowanych treści), które wzrosły z 36,84 do 40,63 mln zł.
Z kolei koszty podatków i opłat, głównie opłaty audiowizualnej na rzecz PISF wprowadzonej w połowie 2020 roku, zwiększyły się z 517,4 tys. zł do 1,03 mln zł.
CDA z rekordowymi wpływami i zyskiem
Zysk operacyjny CDA wzrósł w ub.r. z 20,09 do 23,57 mln zł, marża operacyjna - z 33,18 do 34,35 proc., a zysk netto - z 16,34 do 19,04 mln zł. Zarówno wskaźniki zyskowności, jak i przychody były rekordowe w historii spółki.
- W nadchodzących kwartałach priorytetami dla Spółki będzie rozwój sekcji CDA TV - włączanie nowych kanałów do oferty i poszerzanie listy urządzeń kompatybilnych z aplikacją. Planujemy także dalszą rozbudowę sekcji CDA Premium i CDA Premium Free, pozyskiwanie nowych dostawców filmów i treści, rozwój technologiczny platformy, poszukiwanie i penetrację nowych kanałów dystrybucji oraz współpracę z kolejnymi partnerami - zapowiedział Jarosław Ćwiek.
CDA od wiosny 2019 roku jest notowane na warszawskiej giełdzie, głównymi akcjonariuszami firmy są jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek (ma 63,45 proc. walorów) i Jarosław Ćwiek (34,21 proc.).
W ub.r. spółka wypłaciła rekordowo dużą dywidendę - 18,34 mln zł, po 1,80 zł na akcję.
Dołącz do dyskusji: CDA z 19 mln zł zysku netto. CDA Premium ma 447 tys. subskrybentów
Świetnie uzupełnia lukę starszymi filmami i czasami takimi, które tylko są u nich dostępne. Oczywiście CDA tylko jako uzupełnienie oferty najważniejszych graczy.