CDA.pl i WP Pilot ze spadkami, mocno w górę Vimeo i Vider.info (TOP10 stron wideo)
Wśród serwisów z treściami wideo zdecydowanym liderem pozostaje YouTube, przy czym rok do roku jego odwiedzalność zmalała. Duże spadki wyników zanotowały CDA.pl i dział wideo WP.pl (obejmujący głównie WP Pilot), natomiast duże wzrost osiągnęły Vimeo.com i Vider.info.
Przeglądarkową wersję YouTube’a we wrześniu br. odwiedziło 19,01 mln polskich internautów, co dało 68,7 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 727,2 mln odsłon, każdy średnio 38,2 - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Licząc z aplikacją mobilną, która w badaniu Gemius/PBI nie jest audytowana, więc nie ma statystyk jej odsłon, YouTube miał łącznie 25,15 mln polskich użytkowników, każdy w ciągu doby korzystał z platformy przeciętnie przez 5 minut i 38 sekund.
Pozostałe serwisy z kategorii wideo (w ramach badania Gemius/PBI serwisy i aplikacje VoD klasyfikowane są osobno) notują wielokrotnie niższe statystyki od YouTube’a. Dziewięć innych witryn z zestawienia łącznie miało we wrześniu 109,93 mln odsłon.
W dziale wideo CDA.pl (sekcja VoD pod nazwą CDA Premium działa osobno) 4,12 mln internautów wykonało 66,67 mln odsłon, a w analogicznej sekcji WP.pl, obejmującej przede wszystkim usługę WP Pilot, 1,92 mln użytkowników wygenerowało 10,87 mln odsłon.
Vider.info zanotował 1,09 mln odwiedzających i 18,61 mln odsłon, średnio 17,1 odsłon na odwiedzającego. Na Alltube.pl 119,8 tys. użytkowników wykonało 5,05 mln odsłon, każdy przeciętnie 42,2.
W rankingu oprócz YouTube’a są dwie inne platformy międzynarodowe. Vimeo.com miało 583,6 tys. użytkowników i 1,59 mln odsłon, a Dailymotion.com - 458,6 tys. odwiedzających i 2,5 mln odsłon.
Rok do roku przeglądarkowy YouTube stracił 244,1 tys. użytkowników (1,3 proc.) i 164,36 mln odsłon (18,4 proc.). Procentowo większe spadki zanotowały dwa kolejne serwisy: w dziale wideo CDA ubyło 771,4 tys. internautów (15,8 proc.) i 23,7 mln odsłon (26,2 proc.), a w analogicznej sekcji WP.pl - 401,8 tys. użytkowników (17,3 proc.) i 3,25 mln odsłon (23 proc.).
Z kolei dział wideo Interii zanotował spadek o 83,1 tys. odwiedzających (18,8 proc.) i 123,7 tys. odsłon (11,2 proc.), a Alltube.pl - o 64,3 tys. użytkowników (34,9 proc.) i 4,84 mln odsłon (48,9 proc.).
Z drugiej strony Vimeo zyskało 151,4 tys. internautów (35 proc.) i 578,9 tys. odsłon (57,4 proc.), Vider.info - 171,2 tys. użytkowników (18,6 proc.) i 12,81 mln odsłon (221,2 proc.), a Dailymotion.com - 41,5 tys. użytkowników (10 proc.) i 1,49 mln odsłon (147,9 proc.).
Na Weeb.tv przy wzroście liczby odwiedzających o 12,5 tys. (7,2 proc.) liczba odsłon zmalała o 1,57 mln (39,7 proc.), a Zaq2.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 18,4 tys. (3,9 proc.) i wzrost liczby odsłon o 160,6 tys. (14,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: CDA.pl i WP Pilot ze spadkami, mocno w górę Vimeo i Vider.info (TOP10 stron wideo)