SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CAM Media: rozwój reklamy out-of-home oraz ekspansja w internecie (wywiad)

CAM Media pracuje nad nową strategią do 2012 roku, która zakłada dalszy rozwój w segmencie reklamy out-of-home oraz ekspansję w internecie. Już w 2010 roku przychody spółki mają wzrosnąć o kilkanaście proc. - poinformował Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media.

"W ostatnim czasie zmieniły się warunki funkcjonowania na rynku reklamowym. Po zakupie internetowej agencji reklamowej Ad-vice wchodzimy w nowy segment rynku reklamowego, na którym chcemy dynamicznie się rozwijać. W związku z tym pracujemy obecnie nad nową strategią do 2012 roku, która będzie zakładała koncentrację na naszym dotychczasowym segmencie out-of-home oraz rozwój w internecie" - powiedział prezes.

"Nie wykluczmy dalszych akwizycji w segmencie internetowym, w dotychczasowym zakresie naszej działalności chcemy rozwijać się organicznie" - dodał.

Przybyłowski poinformował, że CAM Media wstrzymuje plany ekspansji na rynku ukraińskim w związku z trudną i nieprzewidywalną sytuacją na tym rynku. Nowa strategia spółki ma być gotowa w I kwartale. W kwietniu lub maju CAM Media planuje publikację prognoz finansowych.

"Chcielibyśmy, aby dzięki poprawie koniunktury na rynku reklamowym nasza sprzedaż wzrosła przynajmniej o kilkanaście proc. Liczymy także na zwiększenie zysku netto. Pozytywnie do wyników kontrybuować będą też m.in wyniki przejętej spółki Ad-vice" - powiedział prezes.

Przybyłowski przewiduje jednocyfrowy wzrost całego rynku reklamy w 2010 roku.

"Spodziewam się, że rynek reklamy powróci w tym roku do równowagi, a nie działania pod wpływem obaw o kryzys. Mam wrażenie, że firmy wrócą do rocznego planowania swoich wydatków reklamowych . Spodziewam się 5-10 proc. wzrostu całego rynku reklamy. Nie wróci on jednak do poziomu z 2008 roku" - powiedział.

"Znacznie większą zwyżkę prognozuję na rynku reklamy internetowej, gdzie po stabilizacji w ubiegłym roku, w tym roku spodziewam się dwucyfrowej zwyżki. W dłuższej perspektywie internet będzie zastępował wszystkie media po kolei" - dodał.

W grudniu CAM Media kupił za 3,2 mln zł 55 proc. udziałów w spółce Ad-vice. Internetowa sieć reklamowa spodziewa się, że miała w 2009 roku około 5 mln zł obrotu i około 0,3 mln zł zysku netto. CAM Media nie podał jeszcze wyników za 2009 roku.

"Według wstępnych szacunków sprzedaż w 2009 roku powinna pozostać na poziomie z 2008 roku. Ze względu na kryzys mieliśmy bowiem niesprzedane powierzchnie reklamowe i presję klientów na obniżkę cen, inwestowaliśmy także w nowe produkty. To wszystko spowodowało, że prawdopodobnie odnotujemy niestety niższy wynik netto - powiedział prezes.

W 2008 roku przychody CAM Media wyniosły 44,3 mln zł, a zysk netto 5,4 mln zł. Po trzech kwartałach 2009 roku było to 26 mln zł przychodów i 0,46 mln zł zysku netto.

Przybyłowski powiedział, że zarząd CAM Media, którego członkowie są największym akcjonariuszami firmy, nie będzie rekomendował wypłaty dywidendy z ubiegłorocznego zysku.

"Chcemy zysk zostawić w spółce i dalej inwestować w jej rozwój" - powiedział.

"Nie planujemy także sprzedaży naszych akcji w tym roku, choć w maju upływa blokada ich zbywania" - dodał.

CAM WEST, którego udziałowcami jest zarząd spółki, ma 41,2 proc. akcji dających 58,34 proc. udziału w głosach na WZA spółki.

Dołącz do dyskusji: CAM Media: rozwój reklamy out-of-home oraz ekspansja w internecie (wywiad)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl