Burberry zniszczyła ubrania za 38 mln dolarów
Marka odzieżowa premium Burberry zutylizowała tylko w tym roku odzież i dodatki warte 38 milionów dolarów. Powód? Brand nie uznaje promocji i wyprzedaży z uwagi na swój ekskluzywny charakter.
Brytyjska marka Burberry w corocznym raporcie podała, że tylko w tym roku zniszczyła niesprzedane ubrania i dodatki warte 38 mln dolarów (28,6 mln funtów). Dla porównania, w ubiegłym roku zutylizowano towary o wartości 26,9 mln funtów, a w 2016 - 18,8 mln funtów.
Taka polityka uwarunkowana jest pozycjonowaniem marki na rynku. Właściciele Burberry nie organizują wyprzedaży kolekcji, tak jak mają to w zwyczaju popularne sieciowe brandy. Firma wychodzi z założenia, że ograniczona dostępność towaru wpływa na jego ekskluzywny charakter.
Jak twierdzi jednak ustępujący prezes firmy John Peace, takie działanie "nie przychodzi marce z łatwością", a dyrektor finansowa Julie Brown podkreśla, że proceder jest "traktowany niezwykle poważnie". Jak jednak donoszą zachodnie media, inwestorom z coraz większym trudem przychodzi akceptacja takich praktyk z uwagi na wizerunek firmy oraz względy ekologiczne. Część akcjonariuszy nie jest zadowolona z tego, co Burberry robi z niesprzedanymi kolekcjami.
Na początku października ubiegłego roku Burberry odsprzedała prawa do linii kosmetyków Burberry Beauty koncernowi Coty (mającemu w portfolio takie marki jak Max Factor, Bourjois, adidas, Calvin Klein, Marc Jacobs, Hugo Boss i Gucci). Kwota transakcji opiewała łącznie na 225 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: Burberry zniszczyła ubrania za 38 mln dolarów
Jednakowoż mając na uwadze podane liczby, może należałoby produkować mniej?
Po prostu.