Budżet BMW dla Universal McCann
Dom mediowy Universal McCann wygrał przetarg na amerykański budżet medialny firmy BMW.
W finałowej fazie przetargu należąca do Interpublic Group agencja pokonała dom mediowy GSD&M Idea City (Omnicom Group), który do tej pory obsługiwał w tym zakresie producenta samochodów.
Według źródeł, medialny budżet BMW warty jest około 200 milionów dolarów. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w ubiegłym roku firma wydała za oceanem na reklamy 150 milionów dolarów, czyli mniej więcej tyle samo co we wcześniejszych dwunastu miesiącach.
Producent ogłosił przetarg na planowanie i zakup mediów w USA we wrześniu ubiegłego roku, a do listopada zredukował liczbę jego uczestników do pięciu. Oprócz obu finalistów, były nimi niezależne domy mediowe Horizon Media i Targetcast:TCM oraz należąca do Aegis Group agencja Carat.
W ubiegłym miesiącu agencja GSD&M Idea City zdobyła globalny budżet reklamowy BMW. Wcześniej firma korzystała z usług różnych agencji reklamowych na różnych rynkach.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Budżet BMW dla Universal McCann