„Bravo” liderem sprzedaży pism młodzieżowych w I półroczu 2016 roku
W I półroczu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Zdecydowanym liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2016 roku wyniosła 27 598 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 56,70 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 28,39 proc. do poziomu 17 334 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał o 53,70 proc. do 13 682 egz.
Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała o 65,45 proc. (najbardziej w zestawieniu) i wyniosła ona 13 007 egz.
ZKDP | I półrocze | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 73 902 | 27 598 | 27 598 | 135 735 | 63 733 | 63 733 | -56,70% |
Twist | 46 163 | 17 334 | 17 334 | 59 980 | 24 207 | 24 207 | -28,39% |
Bravo Girl | 45 985 | 13 682 | 13 682 | 59 971 | 29 549 | 29 549 | -53,70% |
Fun Club | 40 490 | 13 007 | 13 007 | 79 113 | 37 645 | 37 645 | -65,45% |
W czerwcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 58,90 proc. do 23 296 egz. Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.
Z czwartego na drugie miejsce awansował „Twist” (17 395 egz.; jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 7,56 proc.), a podium uzupełnia „Bravo Girl” (10 509 egz.; w dół o 39,85 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Fun Club”, który spadł z lokaty drugiej na czwartą - było to 59,28 proc. do 10 019 egz.
ZKDP | czerwiec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 62 991 | 23 296 | 23 296 | 131 652 | 56 682 | 56 682 | -58,90% |
Twist | 41 995 | 17 395 | 17 395 | 54 996 | 16 173 | 16 173 | 7,56% |
Bravo Girl | 41 988 | 10 509 | 10 509 | 54 989 | 17 470 | 17 470 | -39,85% |
Fun Club | 33 999 | 10 019 | 10 019 | 74 973 | 24 603 | 24 603 | -59,28% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem sprzedaży pism młodzieżowych w I półroczu 2016 roku