Branża komunikacji mobilnej ma nowe źródło dochodów
Najnowszy raport firmy Frost & Sullivan pokazuje, że rynek mobilnej reklamy społecznej i reklamy dostarczanych treści powinien w roku 2012 osiągnąć w Europie wartośc 2,18 miliarda Euro.
Raport zatytułowany Ad-based Content and Communications: A
Lucrative Avenue for the Mobile Industry (Treść i komunikacja
oparta na reklamach: intratne możliwości branży mobilnej) jest
częścią programu usług Partnerstwa na rzecz Wzrostu Mobile &
Wireless, który obejmuje również badania Europejskiego rynku
mobilnej treści premium, rynku mobilnego przesyłania wiadomości w
Europie oraz analizę europejskiego rynku inteligentnych urządzeń
mobilnych.
Według niej, liczącymi się źródłami dochodów będzie mobilna reklama
treści, muzyka oparta na reklamie, wideo, telewizja i gry.
"Aby uzyskać wysokie dochody, branża reklamy mobilnej będzie musiała z powodzeniem stanąć twarzą w twarz z nieustannym wzbogacaniem doświadczenia użytkownika poprzez szybką łączność i wysokiej jakości interfejsy, użyciem reklam jako niewidocznej wartości w nienatrętny sposób oraz edukowaniem branży reklamowej w zakresie tego, jak korzystać z siły reklamowej urządzeń mobilnych. Jeśli tym wyzwaniom odpowiednio się nie sprosta, rynek reklam nie rozwinie się tak bardzo, jak tego oczekuje branża komunikacji mobilnej". - uważa analityk Frost & Sullivan, Saverio Romeo.
W ciągu roku 2007 branża komunikacji mobilnej w Europie obszernie badała użycie reklamy jako trwałego modelu biznesowego dla mobilnego dostarczania treści, mobilnego przesyłania wiadomości oraz innych usług. Modele te, mimo że są jeszcze w stadium początkowym, zelektryzowały branżę. Poziom zaufania branży komunikacji mobilnej i branży reklamowej do potencjału reklamy mobilnej jest bardzo wysoki.
Z punktu widzenia branży mobilnej, reklama jest potencjalnym źródłem dochodów, które może stanowić przeciwwagę dla nieustannego spadku dochodów z usług głosowych i SMS. Jednakże reklamodawcy i agencje - źródła dochodów z reklam - dopiero obecnie stopniowo uczą się wykorzystania urządzeń mobilnych jako nośnika reklam. Niestety w ich budżetach rzadko znajduje się konkretny przydział dla komunikacji mobilnej.
"Intensywna synergia pomiędzy branżami mobilną i reklamową jest niezbędna dla przekształcenia dzisiejszego entuzjazmu w duże dochody w przyszłości"- dodaje Saverio Romeo.
Dołącz do dyskusji: Branża komunikacji mobilnej ma nowe źródło dochodów