SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biuro podróży Jarosława Kuźniara ze wzrostem przychodów, 45 tys. zł straty

Należąca do Jarosława Kuźniara agencja turystyczna Fabryka Rozsądku (m.in. wydawca serwisu Goforworld) zanotowała w 2018 roku wzrost przychodów netto do 1,59 mln zł z 1,39 mln w roku 2017. Strata netto wzrosła z 1,3 tys. do ponad 45,6 tys. zł.

Jarosław Kuźniar, fot. onetJarosław Kuźniar, fot. onet

Łączne przychody netto ze sprzedaży Fabryki Rozsądku w 2018 roku wyniosły 1,59 mln zł, w porównaniu do 1,4 mln zł w roku 2017. - To świadczy o jej rozwoju. Wpłynęła na niego większa liczba wypraw, szczególnie tych najbardziej wymagających a przez to droższych, ale i poprawa rentowności każdej z wypraw - tłumaczy nam Jarosław Kuźniar.

Strata ze sprzedaży wzrosła z 23,1 tys. zł w roku 2017 do 277 tys. zł w roku ubiegłym. Ogółem, strata netto firmy wyniosła w 2018 roku 45,6 tys. złotych, w porównaniu do 1,29 tys. zł w roku 2017. Decyzją wspólników, strata zostanie pokryta zyskiem uzyskanym w ciągu najbliższych trzech lat.

Wzrosły koszty operacyjne Fabryki Rozsądku

Koszty działalności operacyjnej wzrosły z 1,42 mln zł w roku 2017 do 1,87 mln zł. w roku 2018. Na usługi obce wydano 1,57 mln zł (w roku 2017 było to 1,29 mln zł). Na wynagrodzenia przeznaczono zaś 190,4 tys. zł, w porównaniu do 93,73 tys. zł w roku 2018.

- Przygotowanie wyprawy, szczególnie uszytej na miarę, dla niewielkiej, wymagającej grupy klientów wymaga za każdym razem inwestycji. W przewodnika, program, wsparcie logistyczne wyprawy na miejscu w Warszawie. Potrzebuję do tego najbardziej doświadczonych ludzi, którzy będą zapewniali bezpieczeństwo moim Klientom. Nowi pracownicy, nowe wyprawy, które dopiero mają szansę się sprzedać w kolejnych sezonach, nowe biuro do lepszego kontaktu z Klientami i skuteczniejszej ekspozycji marki goforworld.com w oczywisty sposób wypływają na koszty - komentuje Wirtualnemedia.pl Jarosław Kuźniar, dodając: - Dla mnie jako szefa spółki najważniejsze jest, że zyskujemy nowych Klientów także na rynku B2B, że coraz mocniej jesteśmy kojarzeni z organizowaniem podróży premium dla firm, że szkolimy w podróży łącząc kompetencje spółki Kuźniar Media i biura goforworld.com. Inwestujemy w zaufanie naszych klientów. Widząc jak pozytywnie reagują na koniec każdej wyprawy, jestem spokojny o nasz rozwój w kolejnych latach.

Od samego początku goforworld.com Kuźniar jestem jedynym inwestorem. - Włożyłem do spółki moje prywatne oszczędności i cieszę się widząc jak firma rośnie i się profesjonalizuje. Rynek podróży ma w Polsce różne momenty, my skupiamy się na profesjonalnej obsłudze Klientów premium, którzy w małych grupach lubią zejść ze szlaku i poznać prawdziwy świat. To firma powstała z pasji dziennikarza, który przekonuje klientów, że podróż to nie zawsze wakacje i właśnie taka wymagająca wyprawa pozostawia niezapomniane wrażenia. Większość naszych Klientów to ci, którzy byli z nami już w kilku miejscach świata, zaufali nam kilkukrotnie. To najlepsza rekomendacja - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Jarosław Kuźniar.

Jarosław Kuźniar zaangażowany w biznes poza mediami

Fabryka Rozsądku to butikowe biuro podróży, a od 2015 wydawca serwisu podróżniczego Goforworld.com. Prezesem zarządu Fabryki Rozsądku jest Jarosław Kuźniar, udziały w firmie posiada także Magdalena Kuźniar. Dziennikarz uruchomił w połowie 2016 roku platformę GoForGuide służącą turystom do wynajmowania przewodników.

To nie jedyny projekt Jarosława Kuźniara poza dziennikarstwem. Od ubiegłego roku dziennikarz jest prezesem spółki wydającej serwis Funwisher.com, w którym można zamówić krótkie wideo ze spersonalizowanymi życzeniami od znanych osób, m.in. Roberta Lewandowskiego, Kuby Wojewódzkiego i Borysa Szyca.

Jesienią ubiegłego roku należąca do Kuźniara, Borysa Szyca i Marka Maślanki spółka udostępniła serwis TheMuBa z odpłatnymi transmisjami na żyto spektakli teatralnych, koncertów i przedstawień baletowych. Ponadto Kuźniar prowadzi własną agencję komunikacyjną Kuźniar Media. 

Od drugiej połowy 2016 roku Jarosław Kuźniar jest związany z Onetem. Jest tam jednym z prowadzących „Onet rano”, a we wrześniu ub.r. został jego redaktorem naczelnym (przedtem pełnił funkcję dyrektora programowego ds. krótkich form wideo w Grupie Onet-RAS Polska). Wcześniej pracował m.in. w Grupie TVN i radiowej Trójce.

Dołącz do dyskusji: Biuro podróży Jarosława Kuźniara ze wzrostem przychodów, 45 tys. zł straty

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
My
Raczej powinien matol prowadzić szalet bo tylko do tego się nadaje
odpowiedź
User
IOP
Gratulacje a dla tych co wyleją Hejt ile wy zarabiacie jakie biznesy prowadzicie ?
odpowiedź
User
paff
Takie, gdzie 2 minus 2 równa się zero, a nie minus 1 jak u Pana Kuźniara. Coś wycena imprez w Excelu się nie zgadza.
odpowiedź