Awaria systemu w mBanku zatrzymuje karty płatnicze klientów. „Wyrobienie nowej karty nie będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami”
Poważna awaria systemu informatycznego mBanku sparaliżowała możliwość korzystania użytkownikom z usług banku. Transakcje nie tylko nie były realizowane, ale skutkowały zatrzymaniem kart płatniczych użytkowników. mBank zapewnia o darmowym wystawieniu nowych kart i radzi korzystać na razie z opcji BLIK.
Do awarii systemu płatniczego mBanku doszło w poniedziałek wieczorem, poinformowali o niej użytkownicy w serwisach społecznościowych.
Z nieznanych na razie przyczyn cała platforma transakcji bezgotówkowych prowadzona przez mBank przestała funkcjonować. Niemożliwe było zarówno dokonanie płatności za pomocą karty, jak i wypłata gotówki w bankomacie.
Awaria mBanku miała dla użytkowników dodatkowe przykre konsekwencje. W niektórych wypadkach kasjerzy w sklepie otrzymywali komunikat o konieczności zatrzymania konkretnej karty, podobnie zachowały się też niektóre bankomaty powiadamiając klientów mBnaku, że posługują się oni kartami nieważnymi lub skradzionymi.
W poniedziałek wieczorem mBank nie odpowiedział na pytania serwisu Wirtualnemedia.pl dotyczące przyczyn i zasięgu awarii. Na profilu na Facebooku klienci nie pozostawili na mBanku suchej nitki.
Wyjaśnienia banku na Facebooku są niespójne, w jednej z informacji pojawiają się sprzeczne informacje.
Jednocześnie bank zapewnia, że karty pochłonięte przez bankomaty i zatrzymane przez sprzedawców zostaną za darmo odtworzone użytkownikom. Tymczasowo bank doradza klientom posługiwanie się systemem BLIK.
Dołącz do dyskusji: Awaria systemu w mBanku zatrzymuje karty płatnicze klientów. „Wyrobienie nowej karty nie będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami”