Apple uruchomi iTunes Radio we wrześniu
Nowa usługa Apple’a ma być odpowiedzią na serwisy typu Deezer czy Spotify. Jej start zaplanowano na wrzesień br.
Podstawowym aspektem, który odróżni iTunes Radio od innych serwisów ze streamingiem muzyki, ma być sposób dobierania utworów. Użytkownik będzie miał bowiem jedynie dostęp do wirtualnych stacji radiowych opartych na twórczości wybranych artystów czy gatunków muzycznych. W ten sposób nowy serwis nie będzie konkurencją, dla głównego sklepu iTunes, gdzie Apple sprzedaje pojedyncze pliki MP3.
iTunes Radio ma być dostępne za darmo, jednak w zamian co 15 minut będą odtwarzane reklamy audio. Natomiast co godzinę, w momencie kiedy użytkownik będzie przy ekranie (np. podczas przełączania stacji), wyemitowane zostaną spoty wideo. Wśród pierwszych firm, które wykupiły reklamę w nowym serwisie, są m.in. McDonald’s, Pepsi, Nissan oraz Procter & Gamble. Reklamy będzie można wyłączyć, wykupując subskrypcję iTunes Match.
Usługa ma wystartować już we wrześniu w Stanach Zjednoczonych. Będzie ona wbudowana w aplikację Music w iPhone’ach i iPadach, a także zintegrowana z asystentem Siri. Apple na razie nie planuje rozszerzenia jej zasięgu o inne regiony.
iTunes Radio zostało zapowiedziane przez Apple na konferencji WWDC w czerwcu br. (przeczytaj o tym więcej)
Dołącz do dyskusji: Apple uruchomi iTunes Radio we wrześniu