Apple udostępnia usługę streamingową Apple Music for Business. Firmy mogą legalnie korzystać z muzyki
Koncern Apple zaoferował kierowaną do firm usługę Apple Music for Business. Dzięki niej możliwe jest legalne odtwarzanie licencjonowanej muzyki w sklepach czy punktach usługowych, w ofercie są także playlisty dobrane przez serwis do wymagań konkretnego użytkownika biznesowego.
Jak poinformował dziennik „The Wall Street Journal” usługa Apple Music for Business była testowana przez Apple od pewnego czasu na ograniczonej grupie użytkowników, teraz jej dostępność została rozszerzona.
Platforma prowadzona przez Apple wraz z Play Networks pozwala firmom na odtwarzanie przez nie licencjonowanej muzyki w wybranych lokalizacjach, np. w sklepach czy punktach usługowych. Dzięki temu rozwiązaniu firmy nie muszą starać się o oddzielne płatne licencje za możliwość oferowania nagrań swoim klientom.
W ramach abonamentu Apple oferuje firmowym użytkownikom m.in. dopasowane do ich potrzeb listy odtwarzania, a kontem można zarządzać za pomocą dedykowanej aplikacji w iPhonie lub iPadzie.
W zakończonym 28 września 2019 r. IV kwartale roku finansowego 2019 Apple zanotowało przychód w wysokości 64,04 miliarda dolarów. To o 2 proc. więcej niż rok wcześniej (62,9 mld USD). 60 proc. sprzedaży to sprzedaż poza USA. Zysk netto koncernu z Cupertino zmalał jednak w ujęciu rocznym z 14,13 miliarda dolarów do 13,69 miliarda dolarów. Spadł też przychód ze sprzedaży iPhone'ów: o 9 proc., z 36,76 miliarda dolarów do 33,36 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Apple udostępnia usługę streamingową Apple Music for Business. Firmy mogą legalnie korzystać z muzyki