SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Andrzej Siezieniewski: Wyniki finansowe Polskiego Radia są wyższe, niż planowaliśmy

Pierwsze półrocze dla Polskiego Radia było lepsze, niż prognozowano. Rosną wpływy z abonamentu - w całym roku mogą być blisko o 100 mln zł wyższe, z czego do PR trafi 6 mln zł. Nie zawodzą również reklamodawcy. Wyższe wpływy ma również zapewnić podwyżka cen reklam emitowanych na antenach.

Andrzej SiezieniewskiAndrzej Siezieniewski

– Pierwsza połowa roku, którą już zbilansowaliśmy, jest dobrym okresem dla Polskiego Radia. Wyniki finansowe są wyższe, niż planowaliśmy. Płynność spółki jest również zachowana, co dobrze wróży na drugą połowę roku. Powinniśmy ten rok zakończyć w dobrej kondycji, zbliżonej do ubiegłorocznej – mówi Andrzej Siezieniewski, prezes zarządu Polskiego Radia.

Przez ostatnie lata sytuacja finansowa Polskiego Radia nieustannie się poprawia. Ubiegły rok spółka zamknęła z 14 mln zł zysku i był to jeden z najlepszych wyników w historii. Dla porównania w 2012 roku zysk wyniósł 3,45 mln zł, ale 2011 rok zakończył się na minusie (strata 8,4 mln zł).

– Z jednej strony świadczy to dobrze o dyscyplinie finansowej i zwiększonych nieco wpływach z abonamentu. Bardzo nas to cieszy, bo po okresie kryzysu w obszarze abonamentowym sytuacja uległa poprawie, chociaż doraźnie, a nie systemowo – ocenia Siezieniewski.

Wedle prognoz na 2014 rok wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego miały sięgnąć 650 mln zł (w 2013 roku wyniosły 630 mln). Dane Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z pierwszej połowy roku świadczą, że wpływy w ciągu roku będą wyższe i wyniosą 750 mln zł. Polskie Radio ma otrzymać 6 mln nadwyżki z tego tytułu, dodatkowo 17 lokalnych rozgłośni radiowych dostanie po 235 tys. zł. Choć opłaty abonamentowe rosną, to większość pochodzi z egzekucji zaległości. Metodą na poprawę skuteczności ściągalności może być zaproponowane przez resort gospodarki rozwiązanie, aby zalegający z opłatą abonamentu trafiali na czarną listę dłużników. Dane KRRiT wskazują, że blisko trzy miliony rodzin ma z tego tytułu zadłużenie o łącznej wysokości 2 mld zł.

Na sytuację finansową Polskiego Radia duży wpływ mają również przychody z reklam i sponsoringu. Agencja Reklamy PR w ubiegłym roku osiągnęła wpływy w wysokości 55 mln zł, to wynik gorszy od osiągniętego w dwóch poprzednich latach (w 2011 – 60 mln, a w 2012 – blisko 64 mln zł).

– Ten rok również i pod tym względem jest dobry. Zamknęliśmy pierwsze półrocze wynikiem znacznie lepszym, niż planowaliśmy. Mówimy tutaj o kwotach o kilka milionów wyższych niż planowane, co w sumie składa się na ten pozytywny wynik tegoroczny – podkreśla Andrzej Siezieniewski.

Na wyższe przychody z reklam ma także wpływ podwyżka cennika z lipca tego roku. Reklamodawcy zapłacą o ok. 5 proc. więcej w dni powszednie i 3 proc. w weekendy.

Z danych Radio Track wynika, że średni udział radiowej Jedynki w rynku w II kwartale br. wyniósł 9,2 proc., Trójki 7,5 proc, a Czwórki - 0,4 proc. (zobacz dane wszystkich stacji ogólnopolskich).

Dołącz do dyskusji: Andrzej Siezieniewski: Wyniki finansowe Polskiego Radia są wyższe, niż planowaliśmy

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
emeryt publiczny
I dobrze. radio publiczne ma być potęgą dzeinnikarstwa. Szkoda tylko,że tak drastycznie obniżył się poziom publicystyki i reportażu. Nie interesują mnie nagrody zdobywane raz w roku. Oczekuję,że dziennikarze będą śledzili ważne dla Polski sprawy, a nie przykładali się raz w roku- na konkurs. Analizując treści reportazu i publicystyki dochodzę do wniosku,że Polacy tylko podróżują, imprezują, robią projekciki z unii, żyją w wielodzietnych rodzinach. Obowiązkowo szczęsliwych. Kamieni kupa. Prawda jest gdzie indziej..
odpowiedź
User
Kawka
NIESTETY muszę pochwalić Siezieniewskiego za wyniki ekonomiczne WYŁĄCZNIE . Poziom anten się obniża , coraz więce papy zamulającej- firm reklamujących się jak wściekłe w PR nienawidzę wyłącznie ze wzgledu na ich reklamy, ale wynik ekonomiczny też jest ważny.
odpowiedź
User
Balsamo Astralli
Telewizja tonie, a radio nie. Lewica zawsze miała znakomite kadry w mediach.
odpowiedź