SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon rezygnuje z usług wysyłkowych. Nie będzie konkurować z UPS i FedEx

Amazon Inc. od czerwca wstrzymuje działającą w Stanach Zjednoczonych usługę wysyłki (Amazon Shipping), bo potrzebuje dostawców, aby poradzić sobie z gwałtownym wzrostem zamówień klientów własnej platformy.

Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

Usługa Amazon Shipping jest dostępna w kilku miastach Stanów Zjednoczonych i obsługuje paczki nie związane z amerykańską platformą handlową.

- Regularnie przyglądamy się różnym działom Amazon, aby upewnić się, że możemy jak najlepiej służyć naszym klientom - powiedział agencji Reuters rzecznik Amazona, potwierdzając, że usługa zostanie od czerwca wstrzymana.

Firma zmaga się z gwałtownym wzrostem popytu w Stanach Zjednoczonych, gdzie większość mieszkańców robi zakupy przez internet, aby nie wychodzić z domu i powstrzymać w ten sposób rozprzestrzenianie się epidemii koronawirusa.

W czasie kryzysu okazało się, że Amazon nie jest w stanie dostarczyć przesyłek w ciągu jednego-dwóch dni, jak zapewniał wcześniej.

- Zawieszenie Amazon Shipping pozwoli firmie skoncentrować się na podstawowej działalności dostawczej - powiedział Trevor Outman, założyciel firmy doradczej Shipware.

Amazon szuka ponad 100 tys. pracowników

Pod koniec marca Amazon zapowiedział, że w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, we Francji i Włoszech dostawy niektórych zakupów dokonywanych na platformie ulegną znacznym opóźnieniom. Firma wyjaśniła, że opóźnienia są związane z lawinowo rosnącą liczbą zamówień w serwisie będących konsekwencją rozszerzającej się pandemii koronawirusa.

Koncern zapowiedział, że opóźnienia w dostawach będą dotyczyły produktów, które nie są towarami pierwszej potrzeby, na liście są m.in. wyroby elektroniczne, zabawki czy urządzenia gospodarstwa domowego. Priorytet będą miały natomiast produkty z segmentu żywności, higieny oraz chemii gospodarczej.

Amazon informuje, że w wybranych kategoriach towarów opóźnienia sięgną końca kwietnia 2020 r., w komunikacie wymieniono datę 21 kwietnia. Długie oczekiwanie na dostawy obejmie nie tylko zwykłych użytkowników platformy, ale także tych korzystających z płatnego systemu Amazon Prime, którzy do tej pory byli traktowani lepiej w zakresie terminów dostarczania zakupów.

Rosnąca fala zakupów online związana z pandemią koronawirusa sprawia, że system logistyczny Amazona przestaje być wydolny. Dlatego niedawno koncern ogłosił że poszukuje w sumie ponad 100 tys. nowych pracowników potrzebnych w dostawach produktów do odbiorców, a także w sortowniach i centrach logistycznych Amazona.

W całym 2019 r. Amazon zanotował wzrost sprzedaży o 20 proc. do poziomu 280,5 mld dol. w porównaniu z 232,9 mld dol. osiągniętych w roku 2018. W ciągu roku koncern wypracował zysk operacyjny w wysokości 14,5 mld dol. (12,4 mld rok wcześniej), zaś zysk netto osiągnął poziom 11,6 mld dol. w porównaniu z 10,1 mld z 2018 r.

Dołącz do dyskusji: Amazon rezygnuje z usług wysyłkowych. Nie będzie konkurować z UPS i FedEx

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl