Allegro od przyszłego roku odświeży wygląd listy ofert
Allegro planuje zmiany w wyglądzie listy ofert. Od początku przyszłego roku, początkowo w wybranych kategoriach, oferty będą grupowane i powiązane z konkretnymi produktami. Ma to poprawić jakość wyszukiwania właściwych ofert.
Początkowo nowy sposób prezentacji ofert na Allegro będzie widoczny dla wybranych klientów w niektórych kategoriach (książki i komiksy, smartfony i telefony komórkowe oraz telewizory) we wszystkich kanałach (strona www, strona mobilna oraz aplikacja).
Od wyników testów będzie uzależniony tryb dalszego wdrażania zmian. Ich zakończenie przewidziano na 2021 rok.
- Zmiana, którą dzisiaj ogłaszamy jest ważna, ale nie nazwałbym jej rewolucją. Myślę, że dla każdego, kto śledzi zmiany które ostatnio wprowadzaliśmy na Allegro ma ona głęboki sens - powiedział Francois Nuyts, CEO Allegro - Nowy sposób prezentacji ofert jest niezbędny, żeby nasi klienci mogli zobaczyć całą różnorodność produktów oferowanych na Allegro. Dzięki temu ich zakupy będą łatwiejsze i dużo szybciej uda im się znaleźć najlepszą ofertę - dodał Nuyts.
Nowa prezentacja ofert na Allegro - jak to działa
Prezentacja ofert oparta na produktach oznacza, że kiedy klient wpisze do wyszukiwarki frazę “telefon XYZ”, zostanie przeniesiony do listy konkretnych produktów, czyli pogrupowanych ofert ze wspólną nazwą, np. “telefon XYZ, kolor: czarny”. Ten etap prowadzi dalej do standardowej listy ofert Allegro, gdzie klient znajdzie wszystkie pasujące oferty.
Dzięki tej zmianie, klienci będą mogli łatwiej porównać oferty różnych sprzedających i zobaczyć pełną różnorodność dostępnych produktów (m.in. warianty kolorystyczne, rozmiar czy model).
Nowością jest wprowadzenie sugestii dotyczącej najlepiej dopasowanej oferty, która zostanie wyświetlona na początku listy. Zostanie ona wybrana według kryterium jakości, czyli wypadkowej ceny, trafności oraz jakości sprzedającego. Z czasem będzie personalizowana na podstawie historii zakupowej klienta.
Według sprawozdań złożonych w KRS, od końca lipca 2016 roku do końca ub.r. Allegro miało 1,59 mld zł wpływów ze sprzedaży (w tym 98,9 mln zł z reklam), 242,2 mln zł zysku operacyjnego i 118,1 mln zł straty netto. Firma ma 4,1 mld zł zadłużenia wobec swojego właściciela, pracuje w niej 1,4 tys. osób.
Od początku sierpnia br. prezesem Allegro jest Francois Nuyts, poprzednio związany z Amazonem. Zastąpił na tym stanowisku Przemysława Budkowskiego.
W październiku br. serwis Allegro.pl zanotował 17 mln realnych użytkowników i 1,26 mld odsłon, a aplikacja mobilna Allegro - 3,01 mln użytkowników (według badania Gemius/PBI).
Dołącz do dyskusji: Allegro od przyszłego roku odświeży wygląd listy ofert