Airbnb uruchamia Office of Healthy Tourism, stawia na turystykę w mało znanych miejscach świata
Serwis Airbnb powołał inicjatywę o nazwie Office of Healthy Tourism, która ma promować turystykę w mało znanych i uczęszczanych przez podróżnych zakątkach świata. Firma chce w ten sposób pokazać turystom nieodkryte dotąd atrakcje, a lokalnym społecznościom pomóc w zarabianiu na przyjezdnych.
Office of Healthy Tourism to według Airbnb naturalny efekt ewolucji którą od lat przechodzi popularny serwis pośredniczący w wynajmowaniu nieruchomości na całym świecie. Według obserwacji Airbnb jego użytkownicy wynajmujący mieszkania i domy w znanych i uczęszczanych turystycznie miejscach często odkrywali, że w niewielkiej odległości od nich znajduje się wiele odkrywanych przypadkowo atrakcji.
Office of Healthy Tourism ma w założeniach pomóc w promowaniu mniej uczęszczanych obecnie lokalizacji na całym świecie i dostarczaniu im nowoczesnych technologii pomagających w rozwoju biznesu. Dzięki temu, jak przekonuje Airbnb wiele niewielkich społeczności w różnych zakątkach globu będzie mogło zacząć zarabiać na turystyce.
Według Airbnb przykładami zastosowania nowego podejścia do turystyki może być przeprowadzony przez serwis pilotażowy program obejmujący m.in. małe, zapomniane wsie we Włoszech czy oddalone od miast regiony Chin. Takie miejsca mogą stać się bardzo atrakcyjne dla osób zmęczonych odwiedzaniem miejsc znanych szeroko z turystycznych przewodników.
Dla Airbnb nowa inicjatywa jest jednym ze sposobów poszukiwania dróg dalszego rozwoju w sytuacji, gdy serwis napotyka coraz poważniejsze trudności. Władze wielu miast w Europie czy USA od pewnego czasu ograniczają możliwości krótkoterminowego wynajmu nieruchomości chcąc z jednaj strony powstrzymać nawał turystów, z drugiej zaś chronić działającą w tych miastach tradycyjną bazę hotelową.
Airbnb to powstała w 2008 r. firma Briana Chesky'ego, Joe Gebbii oraz Nathana Blecharczyka umożliwiająca znalezienie, rezerwację i krótkotrwały wynajem mieszkania w blisko 200 krajach na całym globie. Jest obecna w 34 tys. miast, a z jej usług skorzystało już ponad 40 mln ludzi.
Dołącz do dyskusji: Airbnb uruchamia Office of Healthy Tourism, stawia na turystykę w mało znanych miejscach świata