Air France, Bakoma, Cancer Research, ING Bank Śląski i Viceroy Creative - reklamy tygodnia (wideo)
Prezentujemy ranking pięciu najlepszych według Wirtualnemedia.pl reklam mijającego tygodnia. Wśród nich znalazły się dwie polskie produkcje - Bakomy i ING Banku Śląskiego, jedna globalna komercyjna - Air France, społeczna kampania brytyjskiej organizacji Cancer Research oraz autopromocyjna reklama rebrandingu agencji Viceroy Creative.
Cancer Research
W tej społecznej reklamie wykorzystano najprostszy, a zarazem najskuteczniejszy sposób dotarcia do świadomości jej odbiorców - bardzo obrazowo pokazano im problem, którego kampania dotyczy. Jednocześnie zwrócono uwagę na ludzką obojętność, która w tym przypadku - czyli choroby nowotworowej - może skończyć się bardzo źle.
Kilka dni temu na jednej z ulic w centrum Londynu, w dość ruchliwym miejscu na chodniku pojawiło się niewielkie wybrzuszenie. Najpierw przechodnie nie zwracali na nie uwagi. Każdego kolejnego dnia guz stawał się coraz większy. Utrudniał przechodzenie. Ludzie omijali go i dalej nie zwracali na niego uwagi.
W ten sposób brytyjska organizacja Cancer Research chciała ostrzec londyńczyków, by nie ignorowali pierwszych symptomów nowotworu.
W ramach akcji powstał krótki film „The lump” („Guz”), który ma przypominać Brytyjczykom, aby podejmowali szybkie działania w razie zaobserwowania niepokojących objawów.
Agencje: AMV BBDO (akcja), Rogue (produkcja), Artem (model guza)
ING Bank Śląski - Liczą się ludzie
Kolejny przykład reklamy pokazującej, że usługi finansowe można promować ciekawie. Gdy spot pojawia się w bloku reklamowym od razu zwraca uwagę, bo pokazuje różnych ludzi i ich pasje. To, że nie ma jednej drogi czy jednego słusznego pomysłu na życie. Że każdy preferuje różne tempo życia, ma różne życiowe motta. Że każdy ma swój własny sposób na osiągnięcie zamierzonego celu. A bank ich w tym wspiera.
W nowej kampanii ING Bank Śląski promuje Konto Direct z aplikacją mobilną, prezentując różne pomysły na życie swoich klientów.
Nowy spot pokazuje różne osoby opowiadające o swoich pomysłach na życie i priorytetach, którymi się kierują. Marek Kondrat podsumowuje to stwierdzeniem, że każdy pomysł na życie jest dobry, natomiast aplikacja mobilna oferowana przez ING wraz z Kontem Directem pozwala korzystać z usług bankowych według własnych zwyczajów. Obecna kampania jest kontynuacją formatu reklamowego pod hasłem „Liczą się ludzie”, rozpoczętego wizerunkową kampanią reklamową ING w październiku i listopadzie ub.r. Kampania obejmuje telewizję (30- i 60-sekundowe spoty w stacjach ogólnych i tematycznych), internet (spoty w serwisach VoD, reklamy display, działania w social media), outdoor (billboardy) oraz oddziały banku (materiały BTL).
Agencje: Brain (kreacja kampanii, produkcja spotów), Gong (reklamy internetowe), Lowe Media (planowanie i zakup mediów).
Air France - France is in the air
Ta reklama zwyczajnie i po prostu dodaje skrzydeł. Dosłownie i w przenośni. Tchnie świeżymi barwami i poczuciem lekkości. Ukłony w stronę autorów kreacji, którzy dowiedli tu, że linie lotnicze mogą w swojej kampanii postawić na wizerunek i podkreślenie jakości oraz komfortu podróżowania, a nie tylko przyciągać pasażerów atrakcyjnymi cenami realizowanych połączeń lotniczych.
Linie lotnicze Air France ruszyły właśnie z pierwszą od 2011 roku kampanią reklamową. W ich reklamie wykorzystano takie środki, jak czyste barwy i uczucie lekkości.
Spot trwa niemal minutę. Przedstawia fantastyczną wizję pasażerskiej kabiny samolotu, której przestrzeń w żaden sposób nie krępuje pasażerów i mogą w niej czuć się całkiem swobodnie. W kolejnych kadrach pojawiają się zawieszone na długich linach huśtawki, a na nich roześmiane dziewczęta, modelki w wysmakowanych kreacjach, tancerki z baletu, a wreszcie całująca się młoda para.
Agencja: BETC Paris
Bakoma - Zrobimy wszystko, by do Bakomy trafiło to, co najlepsze
Kolejny ukłon w stronę autorów kreacji, którzy znaleźli ciekawy pomysł na to, by pokazać jakość reklamowanego produktu. Zamiast słuchać lektora wygłaszającego nudną tyradę np. na temat dobrych bakterii, probiotyków, wapnia, mleka itp., widzimy poduszki dla truskawek czy kamizelki dla krów. Podbicie serc najmłodszego targetu gwarantowane.
Reklamy Bakoma Premium Gold w żartobliwy sposób pokazują duże zaangażowanie pracowników Bakomy w produkcję reklamowych jogurtów. Eksperci w otoczeniu polskiej przyrody w humorystyczny sposób pokazują, że robią wszystko, aby „do Bakomy trafiło to, co najlepsze”. Na przykład układają rosnące truskawki na wygodnych poduszkach lub robią na drutach swetry dla krów. Spoty od początku marca są emitowane w telewizji, internecie (serwisy VoD) oraz kinach. Akcja potrwa do końca kwietnia.
Agencje: Opus B (kreacja), Oto Film (produkcja), Universal McCann (planowanie i zakup mediów)
Nagi rebranding Viceroy Creative
Brawo za odwagę dla tych, którzy zdecydowali się na udział w tej reklamie. Bo przecież decyzja o tym, by dla promocji własnej firmy rozebrać się do naga, dać sfotografować i zgodzić na to, by ten wizerunek wykorzystano na plakatach bez wątpienia do łatwych nie należy. Ciekawe czy jakakolwiek polska agencja odważyłaby się na coś podobnego. Raczej mało prawdopodobne.
Agencja Mode Design Group z Nowego Jorku była firmą zajmującą się projektowaniem i marketingiem. Szefowie postanowili jednak zmienić ją w świadczącą pełen zakres usług reklamowych agencję o nazwie Viceroy Creative.
Rebrandingowi firmy towarzyszy seria plakatów, na których jej szef David Moritz, dyrektor kreatywna Gabrielle Rein oraz account manager Raegan Gillette występują nago. Jedynym ubranym uczestnikiem sesji zdjęciowej pozostaje Aaron Bearce, dyrektor finansowy Viceroy Creative.
Wszystkie fotografie zostały zrobione w wystylizowanych wnętrzach i starannie zainscenizowane, na każdym plakacie pojawia się także hasło reklamujące potencjał i kompetencje nowej agencji, m.in. „Luksusowi eksperci” czy „Uzależnieni od projektowania”.
W wywiadach menedżerowie Viceroy Creative przyznają, że przygotowanie do nagiej sesji zdjęciowej wymagało od nich pewnego mentalnego przygotowania, jednak rozebranie się przed obiektywem ostatecznie nie było tak trudne, jak mogło się wydawać. David Moritz nie ukrywa, że inspiracją do nietypowej koncepcji nagłośnienia rebrandingu agencji była historia Stefana Sagmeistera i Jessiki Walsh, dwojga pracowników branży reklamowej, którzy ogłaszając swoje partnerstwo w 2012 r. także opublikowali swoje nagie zdjęcia.
Dołącz do dyskusji: Air France, Bakoma, Cancer Research, ING Bank Śląski i Viceroy Creative - reklamy tygodnia (wideo)