Agora: wartość rynku reklamy spadła o 13 proc. do 7,1 mld zł
Wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła w 2009 r. 7,1 mld zł, ocenia grupa medialna Agora w prezentacji dla inwestorów. Oznacza to spadek o 13% w stosunku do poprzedniego roku.
W samym IV kwartale wartość polskiego rynku reklamowego spadła o 11% r/r do 2,15 mld zł, podano w prezentacji.
Z raportu wynika, że jedynym segmentem rynku, który w 2009 r. zanotował wzrost, był internet (ok. 15% wzrostu w samym IV kwartale). Najszybciej spadały wydatki na reklamy w prasie codziennej.
Największy udział w całym rynku reklamowym w 2009 r. miała telewizja, na którą przypadało 47% wydatków reklamowych (wzrost o 0,5 pkt proc.), udział internetu wzrósł o 2,5 pkt do 12%, a dzienników spadł o 2 pkt do 11%.
Raport oparto o szacunki własne Agory, dane Starlink, IGRZ oraz Expert Monitor.
Dołącz do dyskusji: Agora: wartość rynku reklamy spadła o 13 proc. do 7,1 mld zł