Agencja Gong z 3,8 mln zł zysku, przychody wzrosły o jedną czwartą
W ub.r. agencja marketingowa Gong (jej większościowym udziałowcem jest Group One) przy wzroście wpływów sprzedażowych o 24,4 proc. do 26,91 mln zł osiągnęła 3,76 mln zł zysku netto, wobec 2,86 mln zł rok wcześniej.
Przychody krajowe agencji Gong zwiększyły się z 13,16 do 13,39 mln zł. Te z innych krajów Unii Europejskiej poszły w górę z 5,83 do 10,01 mln zł, a z pozostałych rynków - z 2,64 do 3,51 mln zł.
Agencja pracowała w ub.r. m.in. dla ING Banku Śląskiego, marek piw Tyskie i Książęce (należących do Kompanii Piwowarskiej), Kenwood, Ubera, wafli Familijne.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne firmy wzrosły o 22,8 proc. do 22,16 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 12,07 do 14,04 mln zł, na wynagrodzenia - z 4,34 do 5,64 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 747 tys. zł do 1,06 mln zł.
W ub.r. przeciętne zatrudnienie w agencji wynosiło 47,72 etatów, wobec 46,58 rok wcześniej.
Dywidenda w dwóch ratach
Zysk sprzedażowy Gong wzrósł z 3,59 do 4,75 mln zł, operacyjny - z 3,61 do 4,71 mln zł, a zysk netto - z 2,86 do 3,76 mln zł.
51 proc. udziałów agencji ma holding Gong, po 28,5 proc. - Agnieszka Gołębiowska i Bartosz Gołębiowski, a 3,4 proc. - Adam Nieszporek.
Na walnym zgromadzeniu zdecydowano, że cały zeszłoroczny zysk netto zostanie wypłacony udziałowcom: 1,88 mln zł do końca br., a kolejne 1,88 mln zł do końca 2023 roku.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Agencja Gong z 3,8 mln zł zysku, przychody wzrosły o jedną czwartą