Adam Fijałkowski: Internet zastąpi cyfryzację radia
- Wierzę w wizję szerokopasmowego internetu dla wszystkich - jestem przekonany, że w ciągu kilku lat dostęp do internetu będzie przypisany do osoby, a nie do miejsca. To internet zastąpi cyfryzację radia - mówi nam Adam Fijałkowski, wiceprezes i dyrektor ds. programu i promocji Grupy Radiowej Agory.
- Jeżeli dojdzie do cyfryzacji radia, to najpewniej będzie to wyglądało tak, jak w całej Europie. W krajach dużo bogatszych od Polski cyfryzacja radia trwa już kilkanaście lat i w żadnym z nich nie nastąpiło jeszcze odłączenie nadawania analogowego. Uważam, że Polskie Radio zacznie nadawać cyfrowo w jakiejś części kraju, a potem wszystko „rozejdzie się po kościach”, bo technologia przyspieszy do tego stopnia, że DAB+ stanie się przestarzały, a ludzie po prostu nie kupią cyfrowych odbiorników. To internet zastąpi cyfryzację - stwierdza Adam Fijałkowski.
Czy jest jakiś element, który byłby w stanie przekonać rozgłośnie prywatne do mocniejszego zaangażowania się w cyfryzację? - Przekonać nas może całościowa strategia cyfryzacji radia w Polsce, oparta na niezależnych badaniach rynku, a także na analizie sytuacji w innych krajach europejskich. Strategia uwzględniająca potrzeby wszystkich nadawców w Polsce: publicznych i komercyjnych, ogólnopolskich, regionalnych i tych najmniejszych, miejskich. (…) Dzięki pieniądzom z KRRiT Polskie Radio nie musi zastanawiać się nad tym, jak realizować taniej program, aby mieć fundusze na jednoczesne nadawanie analogowe i cyfrowe. Na taki luksus nie mogą sobie pozwolić nadawcy prywatni - mówi nam Adam Fijałkowski.
Z Adamem Fijałkowskim - wiceprezesem, dyrektorem ds. programu i promocji Grupy Radiowej Agory, rozmawiamy o polskim rynku radiowym, przyczynach niechęci ze strony nadawców komercyjnych do cyfryzacji radia oraz m.in. o tym, dlaczego przyszłością radia jest internet - cała rozmowa na drugiej stronie artykułu.
Dołącz do dyskusji: Adam Fijałkowski: Internet zastąpi cyfryzację radia