22 września premiera Office’a 2016: nowe możliwości pracy grupowej i synchronizacja danych w chmurze
Koncern Office zapowiedział oficjalnie, że nowy pakiet biurowy Office 2016 pojawi się na rynku 22 września 2015 roku. Według zapowiedzi oprogramowanie ma przynieść kilka nowości związanych głównie z pracą zespołową i integracją platformy z chmurą obliczeniową.
O planowanym udostępnieniu pełnej wersji pakietu poinformowała na firmowym blogu Microsoftu Julia White, general manager Office’a 365.
W maju br. Microsoft skierował już do testów edycję public preview nowego oprogramowania. Julia White podkreśla, że od tamtej pory przez kilka miesięcy zbierano od testerów wszelkie uwagi dotyczące poprawek i usprawnień, które są niezbędne w ostatecznej wersji Office’a 2016.
W efekcie - jak zapewnia Microsoft - powstał pakiet, który najlepiej odpowiada potrzebom użytkowników na obecnym etapie rozwoju nowoczesnych technologii.
Producent nie ukrywa, że w nadchodzącej edycji oprogramowania biurowego położył szczególny nacisk na kwestie związane z pracą zespołową, która jest obecnie kluczowa dla większości użytkowników korporacyjnych.
Wśród nowych rozwiązań oferowanych w Office 2016 Microsoft wymienia szeroką możliwość korzystania z tworzonych w pakiecie dokumentów oraz ich pełną integrację z chmurową usługą OneDrive. Pakiet będzie pozwalał na zapisywanie w chmurze efektów pracy i dostęp do nich w wybranym momencie na innym komputerze. Użytkownicy Outlooka będą też mieli możliwość dodawania do wiadomości załączników z OneDrive i udostępniania ich adresatom wiadomości.
Sprawnej pracy nad dokumentami w grupie ma z kolei służyć narzędzie przeniesione do Office 2016 z aplikacji Office Online, które początkowo będzie dostępne z poziomu edytora tekstów Word. Chodzi o możliwość wspólnego edytowania jednego dokumentu przez kilku użytkowników i obserwowanie w czasie rzeczywistym dokonywanych w nim zmian.
Microsoft zapewnia, że aplikacje dostępne w Office 2016 zostały wyposażone w funkcję uczenia się zachowań użytkownika. Dzięki temu, jak zapewnia producent, będą wykonywały określone czynności zgodnie z oczekiwaniami i przyzwyczajeniami osób korzystających z pakietu. Nowe narzędzie o nazwie Tell Me ma pozwalać na wykonywanie przez konkretny program czynności po wpisaniu polecenia użytkownika. Z kolei nowe rozwiązania w Outlooku mają analizować preferencje użytkownika dotyczące korespondencji i wyróżniać na liście e-maili te najważniejsze.
Dołącz do dyskusji: 22 września premiera Office’a 2016: nowe możliwości pracy grupowej i synchronizacja danych w chmurze