SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2 mln widzów igrzysk w Soczi. “Mniejsza strata niż zakładano”

Relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi śledziło na głównych antenach Telewizji Polskiej 2 mln widzów, o 500 tys. więcej niż oglądało imprezę w Vancouver cztery lata temu. Spadły za to wpływy reklamowe. - TVP na igrzyskach straciła, ale mniej niż zakładano - nieoficjalnie usłyszeliśmy w spółce.

Transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich 2014 w Rosji pokazywały Jedynka, Dwójka oraz TVP Sport i TVP Info. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, największą oglądalność relacje z Soczi gromadziły na antenie TVP1, gdzie ich średnia widownia wyniosła 2,5 mln osób. Przełożyło się to na 27,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 25,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W TVP2 sportowa impreza gromadziła przed telewizorami 1,54 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 16,28 proc. oraz 14,09 proc. udziału. Średnia widownia transmisji z Soczi na obu ogólnopolskich antenach kształtowała się na poziomie 2 mln oglądających. Przełożyło się to na 21,72 proc. udziału w grupie 4+ oraz 19,55 proc. w 16-49. To więcej niż cztery lata temu w przy transmisjach z igrzysk w Vancouver, gdy widownia wyniosła 1,49 mln osób. Wówczas jednak główne kanały TVP miały większe udziały w rynku - wynosiły one odpowiednio 24,60 proc. i 22,51 proc.

Wybrane transmisje z Soczi, np. kwalifikacje w skokach narciarskich, pokazywała informacyjna stacja TVP Info. Tam zawody śledziło 482 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 3,98 proc. i 1,97 proc.  Całą ramówkę igrzyskom podporządkował kanał TVP Sport, gdzie transmisje i retransmisje z imprezy przyciągały średnio 101 tys. osób (udział wynosił odpowiednio 1,15 proc. i 1,37 proc.).

Igrzyska olimpijskie w Soczi

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1

2 504 264

27,89%

25,64%

TVP2

1 542 598

16,28%

14,09%

Średnia

2 005 548

21,72%

19,55%

Wirtualnemedia.pl

TVP INFO

481 756

3,98%

1,97%

TVP Sport

101 048

1,15%

1,37%

Spośród relacji z igrzysk zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził konkurs skoków narciarskich na dużej skoczni, podczas którego Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Zawody pokazane 15 lutego br. w TVP1 przyciągnęły przed ekrany średnio 10,44 mln oglądających. Drugie miejsce z oglądalnością 9,5 mln widzów zajęła pokazana w Jedynce ceremonia kwiatowa po pierwszym konkursie w skokach z 9 lutego br., gdy również Stoch był najlepszy. Sam konkurs uplasował się na trzecim miejscu z wynikiem 9,41 mln osób. Aż 9 na 10 topowych transmisji z Soczi pokazała TVP1. Z kolei w TVP Sport największą widownię zgromadziły zawody mężczyzn w skeletonie, które 15 lutego br., śledziło 382 tys. osób.

Top 10 transmisji z TVP1 i TVP2

Wszyscy 4+

Pozycja

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

SKOKI NARCIARSKIE M

TVP1

15-02-2014

18:43:55

10 444 093

59,29%

CEREMONIA KWIATOWA

TVP1

09-02-2014

20:28:35

9 502 684

50,81%

SKOKI NARCIARSKIE M

TVP1

09-02-2014

18:28:45

9 408 520

52,74%

CEREMONIA KWIATOWA

TVP1

15-02-2014

20:52:28

8 617 047

47,83%

SKOKI NARCIARSKIE M KONKURS DRUZYNOWY

TVP1

17-02-2014

18:13:47

8 581 030

51,74%

CEREMONIA OTWARCIA

TVP1

07-02-2014

16:35:28

6 702 313

45,14%

SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE

TVP1

08-02-2014

17:28:53

5 918 529

41,23%

CEREMONIA MEDALOWA

TVP2

16-02-2014

17:52:35

5 482 878

34,09%

SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE

TVP1

14-02-2014

18:28:28

4 814 972

32,82%

SANECZKARSTWO M

TVP1

09-02-2014

17:42:58

4 352 414

29,34%

 

Top 5 transmisji z TVP Sport

Wszyscy 4+

Pozycja

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

SKELETON M

TVP Sport

15-02-2014

17:09:35

381 918

2,71%

LYZWIARSTWO SZYBKIE K

TVP Sport

09-02-2014

12:29:02

376 451

3,32%

LYZWIARSTWO SZYBKIE K

TVP Sport

09-02-2014

13:31:06

362 321

2,93%

CEREMONIA OTWARCIA

TVP Sport

07-02-2014

16:05:03

277 791

1,87%

LYZWIARSTWO SZYBKIE M

TVP Sport

21-02-2014

16:10:31

270 592

2,79%

Z kolei portal sport.tvp.pl, który emitował to co pokazywały anteny TVP i dodatkowo oferował aż 15 kanałów olimpijskich, odnotował dotąd w lutym br. blisko 5,5 mln odsłon materiałów wideo przy liczbie prawie 2 mln unikalnych użytkowników. Wśród najpopularniejszych treści wideo oglądanych na komputerach i urządzeniach mobilnych były: materiał „Zbigniew Bródka - złoty strażak w stanie gotowości”, który zanotował ponad 202 tys. odsłon; transmisja z konkursu indywidualnego na dużej skoczni (prawie 151 tys.) i „Reakcja Małysza na złoty skok Stocha” (ponad 147 tys., dane własne TVP).

Łączne wpływy z reklam nadanych przy relacjach z igrzysk w Soczi w TVP1, TVP2 i TVP Sport wyniosły 27,8 mln zł. To mniej niż cztery lata temu, gdy wpływy reklamowe tych trzech anten przy relacjach z Vancouver plasowały się na poziomie 33,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

- Z wyników oglądalności igrzysk w Soczi jesteśmy bardzo zadowoleni - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy Telewizji Polskiej. Stacja o bilansie finansowym imprezy ma poinformować w najbliższych dniach. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że TVP była stratna na pokazywaniu igrzysk, ale mniej niż zakładano. - Nie było możliwości, by na na takiej imprezie zarobić - usłyszeliśmy w TVP.

 

Dołącz do dyskusji: 2 mln widzów igrzysk w Soczi. “Mniejsza strata niż zakładano”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tvp nie zaskoczyła
Tia... jak to w tvp, tam na niczym nie da się zarobić...
odpowiedź
User
Analityk
Skandal! Okazuje się, że do tych igrzysk, gdzie nowi gladiatorzy otumaniają tłum, mam jeszcze dopłacać z podatków, a na lekarstwa nie ma, szpitale zadłużone, emerytury głodowe!
odpowiedź
User
TV REPUBLIKA nr.1 !!!
JE.AĆ putinowskie soczi tak jak jewro 12 PÓŁtuska !!!!
odpowiedź