2 mln widzów igrzysk w Soczi. “Mniejsza strata niż zakładano”
Relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi śledziło na głównych antenach Telewizji Polskiej 2 mln widzów, o 500 tys. więcej niż oglądało imprezę w Vancouver cztery lata temu. Spadły za to wpływy reklamowe. - TVP na igrzyskach straciła, ale mniej niż zakładano - nieoficjalnie usłyszeliśmy w spółce.
Transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich 2014 w Rosji pokazywały Jedynka, Dwójka oraz TVP Sport i TVP Info. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, największą oglądalność relacje z Soczi gromadziły na antenie TVP1, gdzie ich średnia widownia wyniosła 2,5 mln osób. Przełożyło się to na 27,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 25,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W TVP2 sportowa impreza gromadziła przed telewizorami 1,54 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 16,28 proc. oraz 14,09 proc. udziału. Średnia widownia transmisji z Soczi na obu ogólnopolskich antenach kształtowała się na poziomie 2 mln oglądających. Przełożyło się to na 21,72 proc. udziału w grupie 4+ oraz 19,55 proc. w 16-49. To więcej niż cztery lata temu w przy transmisjach z igrzysk w Vancouver, gdy widownia wyniosła 1,49 mln osób. Wówczas jednak główne kanały TVP miały większe udziały w rynku - wynosiły one odpowiednio 24,60 proc. i 22,51 proc.
Wybrane transmisje z Soczi, np. kwalifikacje w skokach narciarskich, pokazywała informacyjna stacja TVP Info. Tam zawody śledziło 482 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 3,98 proc. i 1,97 proc. Całą ramówkę igrzyskom podporządkował kanał TVP Sport, gdzie transmisje i retransmisje z imprezy przyciągały średnio 101 tys. osób (udział wynosił odpowiednio 1,15 proc. i 1,37 proc.).
Igrzyska olimpijskie w Soczi | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 2 504 264 | 27,89% | 25,64% |
TVP2 | 1 542 598 | 16,28% | 14,09% |
Średnia | 2 005 548 | 21,72% | 19,55% |
Wirtualnemedia.pl | |||
TVP INFO | 481 756 | 3,98% | 1,97% |
TVP Sport | 101 048 | 1,15% | 1,37% |
Spośród relacji z igrzysk zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził konkurs skoków narciarskich na dużej skoczni, podczas którego Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Zawody pokazane 15 lutego br. w TVP1 przyciągnęły przed ekrany średnio 10,44 mln oglądających. Drugie miejsce z oglądalnością 9,5 mln widzów zajęła pokazana w Jedynce ceremonia kwiatowa po pierwszym konkursie w skokach z 9 lutego br., gdy również Stoch był najlepszy. Sam konkurs uplasował się na trzecim miejscu z wynikiem 9,41 mln osób. Aż 9 na 10 topowych transmisji z Soczi pokazała TVP1. Z kolei w TVP Sport największą widownię zgromadziły zawody mężczyzn w skeletonie, które 15 lutego br., śledziło 382 tys. osób.
Top 10 transmisji z TVP1 i TVP2 | Wszyscy 4+ | ||||
Pozycja | Stacja | Data | Godz. | AMR | SHR % |
SKOKI NARCIARSKIE M | TVP1 | 15-02-2014 | 18:43:55 | 10 444 093 | 59,29% |
CEREMONIA KWIATOWA | TVP1 | 09-02-2014 | 20:28:35 | 9 502 684 | 50,81% |
SKOKI NARCIARSKIE M | TVP1 | 09-02-2014 | 18:28:45 | 9 408 520 | 52,74% |
CEREMONIA KWIATOWA | TVP1 | 15-02-2014 | 20:52:28 | 8 617 047 | 47,83% |
SKOKI NARCIARSKIE M KONKURS DRUZYNOWY | TVP1 | 17-02-2014 | 18:13:47 | 8 581 030 | 51,74% |
CEREMONIA OTWARCIA | TVP1 | 07-02-2014 | 16:35:28 | 6 702 313 | 45,14% |
SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE | TVP1 | 08-02-2014 | 17:28:53 | 5 918 529 | 41,23% |
CEREMONIA MEDALOWA | TVP2 | 16-02-2014 | 17:52:35 | 5 482 878 | 34,09% |
SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE | TVP1 | 14-02-2014 | 18:28:28 | 4 814 972 | 32,82% |
SANECZKARSTWO M | TVP1 | 09-02-2014 | 17:42:58 | 4 352 414 | 29,34% |
Top 5 transmisji z TVP Sport | Wszyscy 4+ | ||||
Pozycja | Stacja | Data | Godz. | AMR | SHR % |
SKELETON M | TVP Sport | 15-02-2014 | 17:09:35 | 381 918 | 2,71% |
LYZWIARSTWO SZYBKIE K | TVP Sport | 09-02-2014 | 12:29:02 | 376 451 | 3,32% |
LYZWIARSTWO SZYBKIE K | TVP Sport | 09-02-2014 | 13:31:06 | 362 321 | 2,93% |
CEREMONIA OTWARCIA | TVP Sport | 07-02-2014 | 16:05:03 | 277 791 | 1,87% |
LYZWIARSTWO SZYBKIE M | TVP Sport | 21-02-2014 | 16:10:31 | 270 592 | 2,79% |
Z kolei portal sport.tvp.pl, który emitował to co pokazywały anteny TVP i dodatkowo oferował aż 15 kanałów olimpijskich, odnotował dotąd w lutym br. blisko 5,5 mln odsłon materiałów wideo przy liczbie prawie 2 mln unikalnych użytkowników. Wśród najpopularniejszych treści wideo oglądanych na komputerach i urządzeniach mobilnych były: materiał „Zbigniew Bródka - złoty strażak w stanie gotowości”, który zanotował ponad 202 tys. odsłon; transmisja z konkursu indywidualnego na dużej skoczni (prawie 151 tys.) i „Reakcja Małysza na złoty skok Stocha” (ponad 147 tys., dane własne TVP).
Łączne wpływy z reklam nadanych przy relacjach z igrzysk w Soczi w TVP1, TVP2 i TVP Sport wyniosły 27,8 mln zł. To mniej niż cztery lata temu, gdy wpływy reklamowe tych trzech anten przy relacjach z Vancouver plasowały się na poziomie 33,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
- Z wyników oglądalności igrzysk w Soczi jesteśmy bardzo zadowoleni - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy Telewizji Polskiej. Stacja o bilansie finansowym imprezy ma poinformować w najbliższych dniach. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że TVP była stratna na pokazywaniu igrzysk, ale mniej niż zakładano. - Nie było możliwości, by na na takiej imprezie zarobić - usłyszeliśmy w TVP.
Dołącz do dyskusji: 2 mln widzów igrzysk w Soczi. “Mniejsza strata niż zakładano”