Ericsson: inteligentne reklamy wśród 10 trendów konsumenckich na rok 2018
Ericsson ConsumerLab opublikował siódme wydanie corocznego raportu dotyczącego trendów - "10 gorących trendów konsumenckich na rok 2018". Wskazuje on na zmianę paradygmatu, gdyż konsumenci oczekują technologii cyfrowych funkcjonujących coraz bardziej na ludzkich zasadach. Język ciała, wyraz twarzy i intonacja mają uzupełnić głos i dotyk w kontrolowaniu interakcji konsumentów z urządzeniami technicznymi, ułatwiając dostosowanie do stale rosnącego tempa zmian technologicznych.
10 trendów na rok 2018 i później wg Ericsson ConsumerLab:
1. Ciało jako interfejs użytkownika
Ponad połowa obecnych użytkowników inteligentnych asystentów głosowych jest przekonana, że będziemy używać języka ciała, ekspresji, intonacji i dotyku do interakcji z urządzeniami technicznymi tak, jakby były innymi ludźmi. 2 na 3 osoby uważają, że stanie się to w ciągu najbliższych 3 lat.
2. Wzbogacone słyszenie
63 proc. konsumentów chciałoby słuchawek tłumaczących języki w czasie rzeczywistym. 52 proc. chce blokować odgłosy chrapania członka rodziny.
3. Wieczni nowicjusze
30 proc. uważa, że nowe technologie wymagają wciąż nowych umiejętności. Ale to pozwala nam szybciej stawać się ekspertem. 46 proc. twierdzi, że internet pozwala im szybciej niż kiedykolwiek wcześniej uczyć się i zapominać umiejętności.
4. Informacje społecznościowe
Media społecznościowe są nadużywane przez tradycyjnych nadawców. Ale połowa konsumentów twierdzi, że AI byłoby przydatne w sprawdzaniu faktów zamieszczanych w sieciach społecznościowych.
5. Inteligentne reklamy
Reklamy mogą stać się zbyt inteligentne z korzyścią dla siebie. Ponad połowa użytkowników rzeczywistości rozszerzonej (AR) / rzeczywistości wirtualnej (VR) uważa, że reklamy staną się tak realistyczne, że ostatecznie same zastąpią produkty.
6. Niepokojące możliwości
50 proc. twierdzi, że trudność w odróżnieniu człowieka od maszyny wzbudza ich niepokój. 40 proc. byłoby zaniepokojonych smartfonem, który reaguje na ich nastrój.
7. Zrelaksowane społeczeństwo
32 proc. studentów i osób pracujących uważa, że nie potrzebuje pracy, by wieść sensowne życie. 40 proc. chciałoby mieć robota, który pracowałby i zarabiał, dając im więcej wolnego czasu.
8. Wewnątrz zdjęcia
Wyobraź sobie, że możesz wejść do zdjęcia i ożywić wspomnienie. 3 na 4 osoby uważa, że w ciągu zaledwie 5 lat będą używać rzeczywistości wirtualnej, by "wchodzić" do zdjęć na smartfonie.
9. Powietrzne ulice
Ulice miasta są zakorkowane, ale niebo pozostaje wolne. 39 proc. uważa, że miasta potrzebują sieci drogowej dla dronów i latających pojazdów. Ale prawie tyle samo obawia się, że dron spadnie im na głowę.
10. Naładowana przyszłość
Mobilny świat przyszłości wymaga zasilania. Ponad 80 proc. uważa, że w ciągu zaledwie 5 lat będziemy mieć wydajne baterie, które położą kres problemom z ładowaniem.
- Wkraczamy w przyszłość, w której urządzenia nie mają przycisków i przełączników ani nie muszą być sterowane cyfrowo za pomocą smartfona. Ta zmiana może być konieczna, ponieważ ludziom będzie trudno nauczyć się nowego interfejsu użytkownika dla każdego urządzenia podłączonego do internetu przedmiotów. Dziś musisz znać wszystkie funkcje urządzeń, z których korzystasz. W przyszłości to urządzenia będą znać Ciebie. Aby stało się to rzeczywistością, urządzenia muszą być w stanie przekazywać złożone dane interakcji z człowiekiem do przetwarzania w chmurze i odpowiadać intuicyjnie w ciągu milisekund, co zwiększa wymagania w zakresie łączności następnej generacji - komentuje Michael Björn, szef działu badań, Ericsson ConsumerLab.
Informacje zawarte w raporcie "10 gorących trendów konsumenckich na rok 2018" przygotowało prowadzące od ponad 22 lat globalne działania badawcze Ericsson ConsumerLab, na podstawie danych z badania online, w którym wzięło udział 5141 użytkowników internetu z miast takich jak Johannesburg, Londyn, Meksyk, Moskwa, Nowy Jork, San Francisco, Sao Paulo, Szanghaj, Sydney i Tokio. Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2017 r. Respondentami byli zaawansowani użytkownicy internetu w wieku od 15 do 69 lat, którzy pasowali do profilu miejskiego pionierskiego użytkownika, cechującego się wysokim przeciętnym stopniem korzystania z technologii cyfrowych, takich jak inteligentni asystenci głosowi, okulary rzeczywistości wirtualnej oraz aplikacje rzeczywistości rozszerzonej.
Dołącz do dyskusji: Ericsson: inteligentne reklamy wśród 10 trendów konsumenckich na rok 2018